FAQ – Vanlige spørsmål & svar

Her finner du de vanligste spørsmålene vi får angående Clearblueshop.

Har du spørsmål om et bestemt produkt, kan du se FAQ under hvert individuelle produkt.

Vil det bli lagt til importmoms eller tollgebyr ved kjøp over 199 NOK?

Nei, beløpet du betaler er den totale prisen. Det vil si at du hverken skal betale importmoms eller tollgebyr.

Når får jeg min ordre? 

Din ordre sendes fra oss snarest etter at vi har registrert betalingen din (bankoverføringer tar normalt 1-2 bankdager innen de registreres). Alle ordre sendes med Posten eller Bring og leveringen tar typisk 1-4 virkedager. Bestillinger som sendes som pakker skal hentes hos Posten. Du får beskjed fra Posten om hvor du skal hente bestillingen. Om du ikke har mottatt bestillingen innenfor 5 virkedager, ber vi deg kontakte kundeservice via e-post eller telefon. Se våre utsendingstider her.

Hvordan får jeg et nytt passord? 

Klikk her for å sende ut et nytt passord til e-postadressen din automatisk innen et par minutter.

Hva koster det i frakt? 

Frakten er gratis hvis du bestiller for 200 kr eller mer. Bestiller du for under 200 kr, koster det 15 kr i frakt.

Sender dere til utlandet? 

Vi sender kun til leveringsadresser i Norge.

Kan jeg få mine varer på faktura? 

Ja. Når du velger å betale med faktura (29 kr i faktureringsavgift) får du opptil 14 dagers kreditt. For å kunne tilby denne tjenesten samarbeider vi med Klarna (www.klarna.no) og du betaler direkte til dem. For å benytte deg av fakturering må du oppgi personnummer, slik at vi på noen få sekunder kan foreta en enkel kredittvurdering. Fakturaen sendes til deg på din e-postadresse. Mottar du ikke fakturaen, så husk å ta en titt i junkmail/søppele-posten. Er den ikke mottatt må du ta kontakt med vår kundeservice, slik at vi kan sende en ny faktura på e-post.

Hvor kan jeg se produktets bruksanvisning? 

Klikk her og velg det produktet du ønsker å se.

Produktet er defekt – hva gjør jeg? 

Reklamasjon på Clearblue produkter håndteres av firmaet som selger og markedsfører Clearblue produkter i Norge; Procter & Gamble. Dersom du har et problem med ditt Clearblue produkt, bør du i første omgang kontakte dem, på tlf: 800 10 218, man-fre, kl. 9-12.

Hvordan returnerer jeg ordren min? 

Kontakt oss før du returnerer bestillingen. For å kunne returnere varer må produktene ikke være åpnet. Du kan bruke samme konvolutt eller forpakning som du mottok varene i. Du betaler selv returporto. Legg ved fakturaen (eller en kopi). Om du har betalt med bankoverføring, ber vi deg også om å legge ved bankinformasjon og kontonummer, slik at vi kan overføre pengene tilbake til deg.

Hvordan endrer jeg e-postladressen min hos Clearblueshop? 

Du kan endre din e-postadresse ved å logge inn oppe i høyre hjørne. Gå deretter inn på ”Rediger kontoinformasjon” Her kan du endre e-postadressen. Om du ikke har tilgang til den gamle e-postadressen, og har glemt passordet, kan du velge å registrere deg som kunde på nytt, eller kontakte kundeservice for assistanse.